Laatste nieuws
-
En dan dan gaat het FC Gulpen zonnetje weer schijnen!!
Na de berichten over de vier vertrekkende FC Gulpen mannen is er ook goed nieuws vanaf het transferfront. De komende tijd stellen wij de nieuwe aanwinsten aan u voor: Max de Bie.
25 jaar geleden geboren in Cranendonk (Brabant) maar zijn familieroots liggen in Gulpen. Over) oom Kay speelde ooit meer dan 500 wedstrijden voor ons eerste. Zijn (over) tante Lena is een van onze trouwste supporters. Max, begon zijn
voetbalcarriere bij RKVVO (Veldhoven). Na zijn verhuizing naar Zuid-Limburg speelde Max voor Bekkerveld, RKHBS en Partij. Voor deze gepassioneerde en gedreven middenvelder/verdediger is het bij FC Gulpen een weerzien met zijn oude trainer Rico
Goffin.
Max welkom bij FC Gulpen en heel veel succes.
Tekst: JC -
Wim Alberts Toernooi Editie 2026
De inschrijving voor het Wim Albertstoernooi is vanaf nu geopend. Via de website: https://tournifyapp.com/live/wa2026 is het vanaf nu mogelijk om jezelf aan te melden voor het toernooi. Het toernooi zal op 27 en 28 juni worden gehouden op de sportvelden van FC Gulpen.
Toernooi indeling is als volgt:Zaterdag 27 juni:
Ochtend JO6 t/m JO10
Middag JO14
Zondag 28 juni:
Ochtend JO11 - JO12
Middag JO13
Met vriendelijke groet,Organisatie Wim Albertstoernooi -
Onze kern blijft !!
Onze kern blijft !!
Het seizoen 2025 - 2026 loopt ten einde. Ons eerste elftal heeft zich feilloos veilig gespeeld. FC Gulpen 2 werd kampioen en hun seizoen werd afgesloten met een feest. Maar .... wat een geweldig feest was dit. Tekenend voor onze club en voor het tweede elftal in het bijzonder. FC Gulpen 3 heeft zich geplaatst in het linker rijtje en had een subliem seizoen. Voor ons eerste was er een paar maanden geleden een roerige tijd waarbij een trainerswissel de relatieve rust weer heeft teruggebracht. De mannen van Robert vd Weert sloten af met een sterke 3e periode. Het is ook een periode waarbij spelers aangeven hun geluk elders te gaan zoeken. Hier zijn jullie al over geinformeerd.
Op dit moment is onze TC en het bestuur hard aan het werk om de selectie voor volgend seizoen vorm te geven. Laten wij voor vandaag onze keepers benoemen.
Ons eerste elftal heeft op dit moment twee uitstekende doelmannen in Quinten Vierveijzer en Stef Peters. Quinten is twee jaar geleden naar onze club gekomen en heeft zich opgewerkt tot een energieke betrouwbare doelman. Quinten voelt zich thuis in Gulpen en heeft aangegeven ook volgend jaar weer selectiespeler te willen zijn. De andere doelman van ons eerste elftal is de 27 jarige Stef Peters. Stef is een echt FC Gulpen man. Hij is al lid sinds 2005 en is vaak op het complex te vinden net als zijn opa, zijn vader Math (scheidsrechter, grensrechter, veteraan enz) en broer Rik (speler 2) Ook zijn moeder is een vaste toeschouwer bij zijn wedstrijden. Stef is sinds 2015 betrokken als doelman bij het eerste. Stef, altijd gemotiveerd en in staat verrassende reddingen te verrichten gaat ook het volgend seizoen deel uit maken van onze selectie.
Mannen, dank je wel voor jullie trouw aan onze club en succes in de rest van de competitie !!! -
Juul bedankt
Daar gaat hij ....dit doet ook weer pijn.
Juul Tulkens gaat na al die succesvolle jaren op het 1e onze club verlaten. Juul maakte de nodige kampioenschappen en promotie's mee. Als een soort van kroon op zijn werk werd hij met ons 2e dit jaar kampioen. Natuurlijk draaide Juul weer menig wedstrijdje mee op 1. Spelers als Juul wil iedere club wel hebben. Een durchganger, een stofzuiger enz. dat zijn woorden die passen bij Juul. Juul was altijd strijdbaar en was daarbij ook nog eens voorzien van de nodige voetbalkwaliteiten. Helaas, Juul gaat naar Cadier en Keer.
Dat is niet leuk !
Maar weet Juul zou je nog tot inkeer komen dan spring op lijn 350 en je bent zo weer bij de club waar je thuishoort.
Wij zullen je weer met open armen ontvangen.
Tekst : JC -
Niet alles gaat zoals je hoopt. Drie steakholders van ons eerste gaan ons verlaten
Helaas, met heel veel pijn in ons zwart gele hart nemen wij ook afscheid van drie basisspelers van FC Gulpen 1.
Julian Stassen
Een kind van de club. Al op jonge leeftijd speelde Julian op 1 en dat 11 seizoenen lang. Julian, onze elegante speler en doelpuntenmaker. Opvallend aan Julian is dat gemiste trainingsbezoeken en niet gespeelde wedstrijden op 1 hand te tellen is.Dat is tekenend voor de instelling van deze gentleman onder de spelers.
Lars Reck
Man uit Partij, maar door zijn moeder voorzien van de nodige Gulpense roots. Lars heeft een schot als een kanonskogel en de kracht van een leeuw. Een aantal seizoenen lang was Lars een genot om naar te kijken. Maar ook de derde helft is aan hem besteed. Gezelligheidsmens en groepsbinder !
Tot slot Youri Pietersma
Twee seizoenen onze laatste man en leider in het veld. Youri kan een balletje over grote afstand op een stropdas plaatsen. Hij speelt met volle overgave en bij vrije trappen siddert menig keeper van onze tegenstanders. Youri gezegend met oogstrelende techniek en zowel binnen en buiten het veld een heer.
Mannen vergeet niet dat wij met heel veel plezier van jullie voetbaltalent genoten hebben. FC Gulpen en supporters vinden het echt een gemis dat jullie ons gaan verlaten. Maar mochten jullie je dan ook maar 1 seconde bedenken, de poort van onze arena staat wagenwijd voor jullie open,.
Waar gaan deze transfers dan naar toe? Het antwoord is: Sportclub uit Bocholtz. Daar worden ze herenigd met de FC Gulpen mannen Inze Straat, Youri in de Break, Niek Lacroix, Max Gabor en oud trainer Jeremy van Wissen.
Misschien moeten wij onze boys een tas met geel-zwarte shirts naar Sportclub meegeven.
MENSEN ALLEMAAL BEDANKT EN OP NAAR SEIZOEN 26-27.
Tekst :JC -
FC Gulpen - Afscheid in Hosanna
Wij schrijven maandag 25 mei 2026.
Rond de klok van 14:30 uur zullen de matadoren van ons 1e het seizoen afsluiten tegen sportclub Jekerdal. Klassebehoud werd veilig gesteld na een toch wel bewogen seizoen. In de wintermaanden van 2026 was er een pijnlijke periode. Dit leidde tot een vroeg afscheid van trainer Mike Drezens bij FC Gulpen. Het bestuur en de technische commissie gingen volle bak aan de slag. Het lukte hun om voor de tweede competitiehelft Robert vd Weert vast te leggen. Wat een succesvol huwelijk werd dit. Robert en FC Gulpen kwamen overeen dat hij als interim trainer zou optreden tot het einde van het seizoen. Zonder mensen tekort te willen doen kunnen wij nu al stellen dat wij een traantje laten bij het vertrek van deze kwalitatief uitstekende trainer, verbinder, maar vooral ook gewoon een fijn mens !!!
De samenwerking tussen Robert en onze club pakte fantastisch uit. Vanaf een positie onderin boog hij samen met zijn jongens de situatie om. FC Gulpen was wederom die tegenstander waarvoor anderen beefden. Maar vooral FC Gulpen stond weer op de kaart als team. Niet alleen de mannen van 1 maar ook de samenwerking met 2 is het vermelden waard. Robert zorgde samen met zijn staf, Willi, Denny en Robbie voor een geweldige sfeer. Robert gaat ons helaas verlaten. Wij zijn dankbaar voor de periode dat Robert onze trainer was. Wij ontdekten zelfs dat hij stiekem “FG Gulpenaar” is geworden. En …… dat is voor zijn vrouw Manon niet anders. Super bedankt Robert en natuurlijk Manon voor je support en afstaan van Robert.
Met het klassebehoud van ons eerste en het kampioenschap van ons tweede vergeten wij natuurlijk ook ons derde niet. Zij speelden een sublieme competitie en eindigden in het linker rijtje. Helaas gaat leider Hans Pelsser ons verlaten. Hans hangt (waarschijnlijk) zijn leiders voetbalschoenen aan de kapstok. Hans, alweer, bedankt
Dan in deze afscheids-speech ook nog een woordje over de veteranen. Dit team met een app groep van 33 leden is iedere zaterdag gespannen met 11 spelers. Met name Bram is hier druk mee maar hij regelt het toch maar iedere keer. Scheidsrechter Willi zorgt voor de juiste beslissingen en zo komt dat dat onze veteranen vrijwel onoverwinnelijk zijn,.
Om het seizoen waardig af te sluiten nodigt FC Gulpen jullie uit om, pinkstermaandag 25 mei vanaf 14:30 uur, te genieten van onze wedstrijd tegen Jekerdal. Na afloop is er een lekker glaasje Gulpener en kan er gefeest worden onder de klanken van DJ Road2Gulpen.
Tekst JC -
DER ZUG HAT KEINE BREMSE!!
Het feest gaat maar door !!!
Na de in alle opzichten succesvolle dinsdagavond 12 mei, met een bekroond kampioenschap van ons tweede, lonken nu twee nieuwe data 23 mei (zie hieronder) en 25 mei (hierover snel meer via de socials).
Pak jullie agenda, noteer en plan ze in !!!
Zaterdag 23 mei van 18:00-23:00.
Het kampioensfeest van “Ut Twidde" van FC Gulpen.
Onder de klanken van DJ Marvin Noise kunnen jullie samen met onze kampioenen vieren, zingen en dansen.
Natuurlijk zullen de spelers, hun leider Rob van Wanroy, de scheidsrechters Math Peters en Roel Clermont, bestuur en de sponsoren van 2, (RR Civiel uit Heerlen van oud-gulpenaar Richard Stassen, Herberg de Zwarte Ruiter van Conny en Gaston en Cafe/feestzaal Galouppe (Pirette en Maurice) meefeesten.
Mocht je na al dat bewegen en feesten honger krijgen dan geen paniek.
De food truck van frituur “Bijna Thuis" is aanwezig en daar kunnen jullie een lekkere snack of friet scoren.
Geen feest zonder Tiny, Jean en Hans in de kantine.
Dit drietal zal zorgen dat jullie geen dorst krijgen door een ijskoud, glaasje Gulpener bier te tappen.
Er moet immers getoost worden op de kampioenen van 2.
Het feest start om 18:00 uur en rond de klok van 23:00 uur zal Marvin Noise het laatste plaatje draaien.
Op die manier gunnen wij onze buren ook wat rust.
Natuurlijk zal er na 23:00 uur verder gefeest worden in de horeca van onze sponsoren.
Wij zien jullie graag de 23e rond 18:00 uur.
Tekst : JC -
KAMPIOENUH !!!!!!!!
Er is niks meer aan te doen. FC Gulpen 2 is kampioen !! De vooruitzichten waren al wekenlang goed en alle seinen stonden op groen. Toch moesten de mannen van ons tweede het "nog effe" doen. Met 17 overwinningen, 4 gelijke spelen en 0 nederlagen (Ja, u leest het goed) werd het tweede elftal ongeslagen kampioen. De mannen van leider/trainer Rob van Wanrooij nemen hierbij afscheid van een decennia lange periode zonder prijs. Het laatste kampioenschap van "Ut Twidde" was alweer in het seizoen 2003/2004. Destijds speelden zij in de legendarische shirts van sponsor en oprichter ut Sjaekske. Deze lange droogstand maakt de feestvreugde nog groter. Ons tweede is een compact vriendenteam dat voor elkaar door het vuur gaat. Om hun kampioenschap luister bij te zetten hebben ze zelfs een eigen sound gemixt. Dit lied gaan wij de komende tijd zeker vaker horen.
FC Gulpen 2 met hun shirtsponsors RR Civiel, Herberg de Zwarte Ruiter en warming up sponsor Galouppe van harte gefeliciteerd!!
Wil je nog even mee komen vieren met de kampioenen dan kan dat 23 mei van 18:00-23:00 op ons complex.
Marvin Noise zal zorgen dat de voetjes van de grond gaan terwijl u een lekkere snack kunt kopen bij de food truck van friture Bijna thuis en met een lekker glaasje Gulpener bier in onze kantine.
Tekst JC -
Selectie FC Gulpen on tour
Na de goede prestatie afgelopen zondag van ons eerste elftal (klassebehoud is binnen handbereik) bezochten zij samen met de spelers van ons tweede (fiere koploper in hun klasse) het nacompetitie duel van Roda JC tegen RKC. Samen met onze trainer Robert van de Weert werden die andere geel-zwarten luid aangemoedigd. Leuk detail is nog dat onze eigen technische commissie voorzitter, oud roda trainer Rick Plum samen met oud FC Gulpen speler en Gulpenaar Sem Caelen het radioverslag van L1 op zich namen.
Al deze Gulpense inbreng leverde een mooi resultaat voor Roda op en werd er gelijk gespeeld. Alles is dus nog mogelijk komende vrijdag tijdens de uitwedstrijd.
Zeker in de slotminuut was er veel pret en samenhorigheid van onze selectie.
Mannen .... en nu door naar definitief behoud van het derde klasserschap en voor twee, het zo lang gekoesterde kampioenschap. -
FC Gulpen presenteert Rico Goffin
Na een intensieve zoektocht en in goed overleg met onze interim trainer Robert van de Weert is FC Gulpen trots om hun nieuwe trainer Rico Goffin te kunnen presenteren. Rico zal bij de start van het seizoen 2026 - 2027 het trainersstokje
overnemen. Rico is getrouwd met Joyce en samen hebben ze twee dochters. Hij is senior financial bij een bedrijf in het Roda stadion. In een ver verleden heeft hij ooit de eerste stapjes gemaakt bij voetbalvereniging Sylvia uit Landgraaf.
Door een verhuizing van zijn ouders speelde hij vervolgens bij WDZ in Bocholtz om op 11 jarige leeftijd te verkassen naar Fortuna Sittard. Daar kreeg hij op zijn 17e een contract. Later vervolgde hij zijn voetballoopbaan via Belgie, EHC en Groene
Ster. Allemaal niet de minste verenigingen. Zijn actieve carrière sloot hij af bij WDZ en SV Simpelveld. Rico werd meerdere malen kampioen en won zelfs de beker! Voetbal zit bij Rico in de aderen. Dus dat gedeelte zit alvast goed.
Na zijn voetbalcarrière kwam hij in de trainerswereld terecht. Gelet op zijn palmares zit ook dat gedeelte wel snor. Zo was Rico 5 jaar assistent trainer bij Simpelveld en behaalde in die
periode zijn trainerdiploma"s. Hierna was hij 4 jaar hoofdtrainer bij Simpelveld en de laatste 3 jaar is hij actief als hoofdtrainer van RKHBS.
Na een aantal gesprekken met de TC, het bestuur en een afvaardiging van onze selectie ging er vandaag witte rook uit de schoorsteen van onze club.
Rico Goffin is onze nieuwe trainer voor het komende seizoen.
Rico, namens spelers, supporters, sponsoren en leden heel veel succes !!!!! -
Trainerswissel FC Gulpen
Kort voor carnaval 2026 hebben FC Gulpen en hun trainer Mike Dreezens, per direct, hun samenwerking beëindigd. In de termijn hierna is het gelukt om Robert van der Weert aan te stellen als de nieuwe hoofdtrainer van FC Gulpen. Robert zal fungeren als interim trainer voor de rest van het seizoen 2026. Het bestuur zal de komende periode gebruiken in een zoektocht naar een nieuwe hoofdtrainer. Robert is 55 jaar oud en was in het verleden profvoetballer bij onder andere MVV, NAC, AZ en Fortuna. Als trainer was hij werkzaam bij o.a. EVV en Bunde. Momenteel is hij dagelijks te vinden als jeugdtrainer U19. bij Roda JC. Wij wensen Robert, zijn staf en spelers veel succes ven voetbalplezier!
-
Opbrengst Rabo ClubSupport
De opbrengst van de Rabo Clubsupport 2025 voor FC Gulpen:
€ 776,63Dankjewel aan iedereen die op onze club heeft gestemd, wat een mooi bedrag!
-
Jos Prevoo benoemd tot erelid
Het is alweer een jaar of 10 geleden. Op dat moment was Joop Delissen voorzitter van FC Gulpen. Een aantal jaren eerder had er, een ietwat rumoerige, bestuurswissel plaatsgevonden. Mede door toedoen van Joop Delissen en Kelly Schellings werd er een doorstart gemaakt met oude en nieuwe bestuursleden. Een aantal jaren later gaf Joop aan dat het tijd was voor een nieuwe voorzitter. Al snel viel het oog op een oudgediende. Wij spreken over een FC Gulpen man in hart en nieren. Jos Prevoo werd gepolst en na een korte bedenktijd zei hij volmondig ja tegen deze klus.
Lees meer -
Kelly Schellings benoemd tot erelid
Stille kracht, harde werker, 1000 poot, vrijwilliger, sponsor, gezelligheidsmens en groot FC Gulpen man. Ja, dit zijn typische woorden die deze rasechter Gulpenaar en FC Gulpen man illustreren.
Lees meer -
Frans Vluggen benoemd tot erelid
Bij Frans Vluggen is duidelijk sprake van erkenning voor zijn huidige inzet maar zeker ook voor bewezen diensten. Een aantal maanden geleden werd Frans Vluggen benoemd tot ere lid van FC Gulpen.
Lees meer -
WISSELING EN VERSTERKING VAN DE WACHT.
Laten wij beginnen met het eerste gedeelte van deze titel;
Lees meer
WISSELING VAN DE WACHT
Immers met het beëindigen van het voorzitterschap van Jos Prevoo kwam er een vacature voorzitter vacant. Jos had keurig op tijd zijn vertrek aangekondigd en aangeboden bij onze club deze rol te blijven vervullen tot het moment dat er een nieuwe voorzitter ten tonele zou verschijnen. Dit moment breekt aan op 1 augustus 2025. Na een korte zoektocht en enkele gesprekken kwam er witte rook uit de schoorsteen van het complex aan de Ringweg. -
In Memoriam: Hub Schols (1933 - 2025)
Op 28 februari 2025 is ons dierbare erelid, Hub Schols, op 91-jarige leeftijd overleden. Hub heeft een onmiskenbare stempel gedrukt op de geschiedenis van FC Gulpen en het voetbal in onze regio. Met zijn passie voor de sport en zijn toewijding aan de club was hij een icoon voor velen.
Lees meer -
Erelid Sjef Jongen overleden
Een steunpilaar heeft ons verlaten.
Lees meer
Ja !!, zo mag het verlies van FC Gulpen erelid Sjef Jongen wel benoemd worden. Sjef was in het verleden enorm betrokken bij onze vereniging. Op zeer jonge leeftijd was hij in 1958 al speler van ons eerste elftal. Sjef was trots op het shirt in de geel zwarte kleuren. -
Hub Schols speelde voor Gulpen drie wedstrijden op één zondag
Jan Somers heeft zijn boek over de geschiedenis van het voetbal in Gulpen aangevuld met een hoofdstuk over ‘de twaalfde man´. In dit geval: de 90- jarige Hub Schols.
Lees meer -
PLUS Kleijnen Gulpen sponsort de komende zes jaar FC Gulpen
FC Gulpen heeft voor een periode van liefst zes jaar een nieuwe hoofdsponsor: PLUS Kleijnen Gulpen, de succesvolle supermarkt van Fabienne Kleijnen en Peter Peters in de Passage.
Lees meer -
De Groene Jongens halen de krant!
Legioen van vrijwilligers draagt FC Gulpen met humor; van bestuur tot ‘groene jongens‘
Lees meer











































